Selasa, 11 Disember 2012

Kalau ikut hati...

Kalau ikutkan hati...
Mahu saja aku menetap di Mekah,
Madinah pula sebagai rumah,
Hari-hari beroleh berkah.

Kalau ikutkan hati...
Mengembara mencari ilmu,
Makan minum dengan ilmu,
Sehingga mimpi pun ilmu.

Kalau ikutkan hati lagi...
Aku mahu menikmati bumi tuhan,
Tiap-tiap hari bersama keindahan,
Lupa semua kesusahan,
Oh Tuhan!

Kalau ikutkan hati...
Biarlah aku tidak bergantung kepada manusia,
Begitu juga tidak digantung aku kepada manusia,
Semoga semuanya tidak sia-sia.

Kalau ikutkan hati...
Aku lihat anak-anak Syam tersenyum ceria,
Kanak-kanak Al-Quds lompat suka ria,
Kita cuma bermain kayu ria,
Seperti aku,yang lebih beria-ria

Kalau ikutkan hati,
Kata mereka mati,
Nanti!
Hati-hati,
Itu pasti.

:)


Hati,,mati,nanti!Hati-hati itu pasti.
Di bilik lelaki buntu dan bungkam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan